Second opinion op MKBA wijst uit: De Nederlandse economie is beter af zónder Lelystad Airport

Het definitieve rapport van de Second Opinion van de kosten-batenanalyse Lelystad Airport uitgevoerd door de economen Walter Manshanden van NeoObservatory en Leo Bus ligt er en de resultaten zijn opzienbarend.

De resultaten wijzen uit dat het economisch belang voor Nederland zoals is gesteld als motivatie voor de ontwikkeling van Lelystad Airport niet zijn zoals eerder gepubliceerd in de ‘verkennende maatschappelijke kosten-batenanalyse’ (MKBA) voor de luchtvaart. Dit rapport is in 2018 in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat opgesteld door de adviesbureaus Decisio en SEO en is gebaseerd op de inhoud van eerdere MKBA´s uit  2008 en 2014, die de grondslag hebben gevormd voor het huidige Luchthavenbesluit. In de MKBA uit 2018 is openstelling van Lelystad Airport al het uitgangspunt.

>> Lees snel waar dit over gaat op het Q&A formulier
>> Lees de samenvatting
>> Lees het volledige rapport
>> Bekijk het interview de economen Manshanden en Bus op RTV-Oost

Q&Aformulier:

Download de Q&A/ lees op mobiel

 

Samenvatting:

Download een samenvatting van het onderzoek/ lees op mobiel

 

Het rapport second opinion MKBA

Download het rapport/ lees op mobiel